Hittade en fin rabatt på Pinterest som jag gärna vill återskapa. Vad heter växterna?

A=Lavendel
B=Timjan
C=?
D=?
E=?
F=?
 
  • Rabatt med markerade växter vid stenmur: A=Lavendel, B=Timjan, C=?, D=?, E=?, F=?
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo så långt är jag med. Jag undrar dock vad sorten kan heta?
 
Kasper i Malmö Kasper i Malmö skrev:
Jo så långt är jag med. Jag undrar dock vad sorten kan heta?
Haha, ja du där går jag bet. :crysmile:
 
  • Gilla
Kasper i Malmö
  • Laddar…
Det kan vara "the fairy" eller något liknande. Kanske lite för hög för det i och för sig eftersom det är en marktänkande remonterande polyantaros, men när jag bildgooglar dyker det upp rätt högväxta exemplar också.
 
  • Gilla
Fannys
  • Laddar…
Heh, ser ut som rabatten här utanför fönstret, men jag har inte koll på vad som är planterat där.

Men A, kan det vara lavendel som inte börjat blomma än helt enkelt?
 
tensiden tensiden skrev:
Heh, ser ut som rabatten här utanför fönstret, men jag har inte koll på vad som är planterat där.

Men A, kan det vara lavendel som inte börjat blomma än helt enkelt?
Japp, det skrev jag i första inlägget
 
F. Rosen kan vara Stanwell Perpetual ,men är inte 100.
C + E ser även dom ut som timjan,finns en hel uppsjö av timjan.
D Kan vara vit lavendel Edelweiss.Liknar Silverarv också ,men den blir inte så hög.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Håller med Synnergren
 
  • Gilla
Kasper i Malmö
  • Laddar…
A ser ut som lavendel som inte har slagit ut än, F skulle kunna vara rosen ”New dawn”, C någon form av backtimjan?
 
  • Gilla
Kasper i Malmö
  • Laddar…
C
Anna_H Anna_H skrev:
Det kan vara "the fairy" eller något liknande.
Tycker också Fairy är en bra gissning, inte minst eftersom det är en väldigt populär sort.

Men bilden ser inte ut att vara tagen i Sverige?
I just det här fallet är det förvisso växter som funkar här, men annars är det väldigt vanskligt att låta sig inspireras av odlingar på sydligare breddgrader eftersom vi helt enkelt inte har samma klimat och förutsättningar.
 
C cpalm skrev:
Tycker också Fairy är en bra gissning, inte minst eftersom det är en väldigt populär sort.

Men bilden ser inte ut att vara tagen i Sverige?
I just det här fallet är det förvisso växter som funkar här, men annars är det väldigt vanskligt att låta sig inspireras av odlingar på sydligare breddgrader eftersom vi helt enkelt inte har samma klimat och förutsättningar.
Där jag bor funkar det mesta!
Vi hade ingen vinter alls i år...
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Kasper i Malmö Kasper i Malmö skrev:
Hittade en fin rabatt på Pinterest som jag gärna vill återskapa. Vad heter växterna?

A=Lavendel
B=Timjan
C=?
D=?
E=?
F=?
C kan vara backtimjan, men den ser hög ut. Finns många växter som kan se likadana ut.
F är en ros förstås
E är väldigt svår att se vad det är på bilden. något gult ser det ut som.
Regeln är väl, höga växter närmast väggen och sen lite lägre utanför dem. Kolla om du kan hitta några som både blommar och är vintergröna för det blir då lite fint på vintern och hösten också
 
  • Gilla
Kasper i Malmö
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.