Vi har just köpt ett hus som vi inte behöver renovera så mycket. Den tunga utgiften är ett badrum som vi måste göra iordning. Huset är byggt 1988 och badrummet är från då. Jag ska just till och begära in lite offerter från lite olika företag på vad en renovering kommer att kosta men jag och min sambo behöver lite hjälp först...

I badrummet som inte är så stort från första början har de gjort som en avsattsbänk längst in mot väggen. Det skulle väl ioch för sig kunna vara en smart grej med en liten kant att ställa schampoo och diverse på men saken är att de har gjort den så bred.... över en meter. Nu undrar vi, är det ngn som har sett det här förut? Fyller den ngn funktion? Finns det ngt under eller kan man välja bort att ha avsattsen kvar vid renovering? Är det ngn som vet?

nyasljsaker009.jpg

nyasljsaker003.jpg

Skulle även tacksamt ta emot tips på firmor som renoverar badrum i Norrköpings trakten!!!

Tack på förhand!
 
Jag gissar att det är för att få högre takhöjd vid badkaret!

Kolla i de andra rummen hur högt det är där snedtaket börjar, om det är på samma höjd. Så är det bara att ta bort hyllan...

MVH
 
Vilken knepig lösning!? Snacka om att sno rymd och golvyta. Måste finnas bättre sätt att fixa lämplig "möblering" trots snedtak.
Visste inte säljaren varför det ser ut så, och om det ev finns något viktigt under den här "burken"...?
 
vad är det i rummet under?
Om du flyttar badkaret är det öppet någonstans? eller är det helt tätt?
 
Tack för svar!
Nej säljaren visste inte vad som var under....? Det är helt stängt om man flyttar badkaret.

Ja, man tycker ju att det är lite knepigt att ta en så stor yta enbart för att få en avställningsyta (spec. när badrummet är så litet) eller för att slippa huka sig när man går i badkaret.

Rummen vid sidan av går hela vägen in till väggen.

Det är ett litet mysterium :)
 
Hej
ser lite konstigt ut men om det är ett stängt utrymme bakom badkaret så kan det betyga att det finns någonting bakom, men jag tror att man har bygg igen för att få takhöjden och att det inte skall kunna komma fukt i utrymmet bakom om man lämnat öppet bakom badkaret! typ kanske? vem vet? , ta bort badkaret knacka låter det ihålligt såga upp ett litet håll kolla om det finnas någonting bakom; man kan ju alltid bygg tillbaka det man såga upp!

kör hårt
K
 
Det var en rolig lösning. Jag tror på att det är för att få mer takhöjd över badkaret som tidigare skrivare har nämnt. Men som AKO-Västvik skriver, knacka och lyssna och ev. såga lite.. Och berätta direkt du vet! :D
 
antar att det är på övervåningen, vad är det för rum på första våningen direkt under badrummet?
 
Tja, varför inte få en stor hylla istället för en slät vägg som varit alternativet?
Rymmer ju många sorters schampooflaskor :D

Enda sättet att kolla ifall nåt sitter under är nog att riva och titta.
Finns element på andra håll i rummet tex?
Har väldigt stor inverkan på offerter.
Tänkte om man river och hittar nåt man inte trodde var där ;)
 
en trappa under?
 
Den skulle ju nästan räcka till tjejens alla schampo flaskor.
 
raveper skrev:
Den skulle ju nästan räcka till tjejens alla schampo flaskor.
haha med betoning på NÄSTAN. =) för min tjej skulle det ta en månad så är det köpt dit mer undermedel för kropp o själ än vad det finns plats för .
 
Hade det varit svärmors schampo flaskor och underkrämer hade man fått bada i hallen utanför.
 
Lite udda lösning, men varför inte. Om ni skall renovera, borde ni inte kunna ta bort avsatsen och vända på badkaret istället? Då kan ni ha förvaring på vänster sida. Om det funkar med mått och sånt, ha kvar blandaren där den är idag så behöver ni inte dunka huvudena i snedtaket
 
Milkshaken
kanske rent av en samling med vatten och ventilationsrör därunder, sen har dom gjort en praktisk hylla ovanför för avlastning... Blöjor, torklappar, schampoon, bindor, rakhyvlar mm...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.