Hej ny här,

Jag behöver lite hjälp av er, jag håller på att bygga en svarv med en borrhammare. Jag tänkte sätta på en tryckströmbrytare mitt på kabeln till maskinen, problemet är så här.
Maskinen går bara igång om jag håller in den gröna knappen, tanken är att jag ju bara skall kunna klicka på on knappen. Jag blir inte klok. Så därför undrar jag om det är någon som vet hur jag skall koppla in plus och minus ifrån maskinen för att få det att fungera (fanns inget kopplingsschema) för uppenbarligen löser jag inte det själv..
tack på förhand!
 
  • Industriell kontaktor inomhus, två svarta block med terminaler, etiketterad "NC", "NO".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Industriell nödstoppknapp med grönt och rött knapp för start/stopp-funktioner i plasthölje hålls av en hand.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för tipset men fick löst det så raderar tråden
 
OK men nu finns det en sak till i det hela. Du ska ha en roterande maskin och vad händer vid strömavbrott. Maskinen stannar och startar när strömmen kommer tillbaka. Då kanske du har fingrar och händer på ett roterande stycke. AJ AJ där rök ett finger eller en halv hand. Med den som du visar så blir det ingen säkerhet med roterande maskin. Det ska vara nollspänningsutlösning på alla roterande maskiner som kan återstarta själv när strömmen kommer tillbaka. Med andra ord bir det starta om med knappen efter strömavbrott.
Tänk själv att kanske göra sig väldigt illa med men för framtiden. Klart upp till dig, men jag har varnat dig.

Jonaserik
 
  • Gilla
JFrisk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.