Hejsan

Jag hoppas någon vänlig skäl med lite byggvana ska ta sig tid att hjälpa mig. Jag byggde om mitt kök i våras. Var tvungen att bygga in lite rör som gick från golv till tak. Byggde också en del av väggen 30 cm för hela väggen där köket skulle stå blev rak. Bifogar en bild så kanske ni förstår. De röda sträcken är där det blev skarvar. Den första mellan spånskiva-spånskiva och den andra spånskiva-puts. Saken är den att nu spricker färgen mellan putsvägg och spånskiva samt en lodräd kakelfog.(Kaklade upp till hyllan och hela vägen). Antar att det är för skivorna rör sig. Spacklade bara mellan skarvarna och målade.


Så min fråga, hur åtgärdar man det här. Rör sig spånskivan för mycket eller kan man armera skarven eller använda latexfog eller något sådant? Kanske man ska bygga om allt med gips istället? Känner dock inte för att riva halva köket eftersom det är färdigbyggt.


Tacksam för alla förslag  
 
  • untitled.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
gips tyvärr men detta skruvar du enkelt utanpå det du redan har gjort.
 
Hej

Tack för era svar:

Eftersom köket är klart och jag kaklat byter jag inte gärna till gips för då det innebär rätt mycket jobb. Nej, väggen är inte skorstenen. Jag testar byta till mukfog och fungerar det inte river jag alla spånskivor och byter till gips istället.

Om ingen annan har fler förslag?
 
Jag utgår ifrån att du har spacklat in glasfiberremsor i skarvarna?
Jag hade isf prövat att sätta microlit (slät fiberduk) och sedan måla. Den brukar kunna ta upp en del rörelser i materialet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.