Hallå, behöver tips och idéer , jag har satt in en 45as diskmaskin närmast murstocken, rev ut skåpet som var där tidigare, till höger där kastrullsnurran tidigare huserade blir det hyllplan, nåväl..
Blir ett glapp i hörnet enl bild på 3-4 cm mellan disk & skåplucka , hur skulle ni enklast lösa detta snyggast ( enklast ) ?? Är inne på en fet 3kants list men är ej riktig säker , brainstormar lite nu.

Dett är till vårt sommarställe så millimeterpassning är ej ett måste, men en önskan.
Ett bättre forum för utbyte av idéer finns ej så därav frågan!

(( då denna post är postad från mobilen kan jag ej rotera bilden, hoppas ni endå kan förstå min fråga ))
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
grozny skrev:
Hallå, behöver tips och idéer , jag har satt in en 45as diskmaskin närmast murstocken, rev ut skåpet som var där tidigare, till höger där kastrullsnurran tidigare huserade blir det hyllplan, nåväl..
Blir ett glapp i hörnet enl bild på 3-4 cm mellan disk & skåplucka , hur skulle ni enklast lösa detta snyggast ( enklast ) ?? Är inne på en fet 3kants list men är ej riktig säker , brainstormar lite nu.

Dett är till vårt sommarställe så millimeterpassning är ej ett måste, men en önskan.
Ett bättre forum för utbyte av idéer finns ej så därav frågan!

(( då denna post är postad från mobilen kan jag ej rotera bilden, hoppas ni endå kan förstå min fråga ))
Jo, allt vatten kommer ju att rinna ur diskmaskinen för det första :D

Men till saken:
Två lister 22x34 eller annan passande dimension borde väl gå att skruv-limma ihop i vinkel och hyvlas till så de täcker springan. Två lager färg, skruva fast i högra skåpet, klart.
För skåpsdörren kan väl tas loss?

En annan tanke: Kolliderar inte diskmaskindörren med skåphandtaget?
I så fall kan du kanske göra ett hål som "handtag" i stället, eller försöka utan dörr till hörnhyllorna.
Sommarstuga som sagt, men otroligt skönt med diskmaskin :)
 
Ingen fara för VVS - har det säkrat., tack för dit bidrag, som bilden ser ut är precis så att diskluckan kan passera handtaget på luckan.

allt kan justeras men glappet är på bilden minimum då avståndet till murstocken är ledande.
Ska titta mer på ditt förslag!
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ursäkta röran..
Slangar och el är kopplade under sockel enl konstens alla regler till avlopp etc, kommer dock kolla upp föregående inläggs förslag..

tack, kom gjärna med fler förslag om ni har.. Har bara en liten bit till närmaste krängandes.. :)
 
..järnhandel.. iPhone autocorrect..
 
Jag kanske snarast skulle stängt igen utrymmet.
Sågat upp ett hål från diskbänkskåpet och bara använt hörnet för så'nt som man bara använder vart femte år, eller aldrig.

Men i sommarstugor brukar det ju inte vara överskott på skåp förstås...


Ser ju fint ut annars på bilden.
Förstår att ni vill köra igång diskmaskinen snarast ;)

Förresten har jag själv en sådan där smaldisk i sommarstugan.
Det är häpnadsväckande hur lite den rymmer jämfört med en 60 centimeters.
Nog bara hälften. Så den får gå ofta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.