Jag har glasfiberväv i sovrummet som suttit där sen det va byggt-69 och trött på den nu. Köpte renoveringstapet och Vävlim extra på Colorama men renoveringstapeten fäster inte överhuvudtaget! Blev några svordomar. Använde rikligt med lim.
Vad ska jag göra??
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

Hur har du gjort ren väggen?
Kommer renoveringstapeten verkligen att dölja strukturen i glasfiberväven?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Hur har du gjort ren väggen?
Kommer renoveringstapeten verkligen att dölja strukturen i glasfiberväven?
Hej och tack Birgit!
Jag gjorde rent väggen enligt instruktion. Van att både måla och tapetsera men aldrig använt renoveringstapet. Ja den ska täcka men hjälper ju inte när den inte fastnar.
Hälsar Katarina
 
BirgitS
Ingen orsak :)

Vad sa instruktionen om rengöring?

Det jag hittar är att det brukar föreslås våtrumslim till renoveringstapet och inte vävlim, men om det har någon betydelse i ditt fall vet jag inte.

Pratade du med någon på Colorama när du köpte produkterna?
Jag tänkte om det fungerar att gå tillbaks och säga vad som hänt och få råd där.
 
  • Gilla
KatTo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Ingen orsak :)

Vad sa instruktionen om rengöring?

Det jag hittar är att det brukar föreslås våtrumslim till renoveringstapet och inte vävlim, men om det har någon betydelse i ditt fall vet jag inte.

Pratade du med någon på Colorama när du köpte produkterna?
Jag tänkte om det fungerar att gå tillbaks och säga vad som hänt och få råd där.
Hej igen
Colorama visste vilken sorts underlag som jag skulle sätta upp tapeten på. De pratade om våtrumslim men tyckte att ändå att vävlimmet skulle bli bra. Jag har gett upp nu och ska ta med rullar och lim och åka till butiken imorgon (har varit helgstängt). Nu blir det nog bredspackling istället.. mer jobb men förmodligen det enda som funkar.
 
  • Gilla
Carlfile och 1 till
  • Laddar…
Har du spacklat förut? Inte lätt att få det snyggt annars. Andra alternativ, 1. Renoveringsgips 2. Slita/riva bort skiten om det inte tar flera dagar….
 
  • Gilla
KatTo
  • Laddar…
Finns lite olika väger att gå men rekommenderar definitivt att ha väven kvar, den stärker väggen för rörelser. Avfetta (om blankt eller fett) med målarsoda/tvätt och spackla minst ett lager, annars lyser strukturen igenom.
Sen sätter du tapet eller så spacklar du för färdig vägg.
 
  • Gilla
KatTo
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har du spacklat förut? Inte lätt att få det snyggt annars. Andra alternativ, 1. Renoveringsgips 2. Slita/riva bort skiten om det inte tar flera dagar….
Hej,
Jag ska låta ett proffs spackla. Inser mina begränsningar och tålamod med att bredspackla
 
tttomten tttomten skrev:
Finns lite olika väger att gå men rekommenderar definitivt att ha väven kvar, den stärker väggen för rörelser. Avfetta (om blankt eller fett) med målarsoda/tvätt och spackla minst ett lager, annars lyser strukturen igenom.
Sen sätter du tapet eller så spacklar du för färdig vägg.
Hej, tack för tips men åkte tillbaka med rubbet idag och låter en målare göra jobbet. Hade ju tänkt göra det själv men bättre jag lägger min tid på annat när det inte va så enkelt som reklamen sa
 
  • Gilla
tttomten och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.