H
Hej allesammans!

Jag och min sambo håller på och bygger 1 1/2 plans villa västervik från smålandsvillan, och vi skulle vilja ha lite tips om olika garageleverantörer.
vi vill komma så billigt undan som möjligt, men det skall vara ett dubbelgarage med förråd, för det behöver vi.

vi letar efter lev. av byggsatser till bra pris, och vad tror ni att man kan fixa grunden till detta för?

Tackar på förhand!!!

ha en fortsatt bra dag!
 
Kan varmt rekomendera Lövångers bygg. www.lovangersbygg.se
Jag letade runt en hel del innan jag bestämde mig för mitt garage och dom verkade klart mest prisvärd.
Nu med facit i hand och nästan färdigt garage så kan jag säga att allt var till största belåtenhet.
 
Räkna grund priset ca 12-1500kr/kvm :) Om du ska ha golvvärme i garaget blir det dyrare. ;)
 
Gjuter man själv så blir det förståss betydligt billigare, vi betalade 1600kr/kvm inkl isolering kantbalk avlopp betong sand makadam. Kanske lika lätt att säga färdig grund. :) dock så kostade vi inte på golvvärme. plattan till hus och garage kostade 350,000kr
 
Jag har själv tittat på MellbyGarage, som någon ovan tipsade om.
Just nu känns dock H-B Garage rätt bra, och de ska ligga lägre i pris.
http://www.hb-garaget.com/


 
Jag har heller aldrig hört talas om dem. Visserligen är det väldigt mycket jag inte hört talat om i byggsvängen (hus, garage, mark, osv)...
Vi åkte förbi Henån på Orust under semestern (vår sommarstuga ligger åt det hållet), och då stod de där bredvid vägen, kanske fyra garage för visning.

De såg jättefina ut!
Nu minns jag inte priserna, men enligt någon här på forumet (jag hittar inte tråden nu) låg de 30 000 under MellbyGarage. Man får väl ringa och kolla, helt enkelt.

De verkar ju ha mindre omkostnader för pr, åtminstone, med tanke på den enkla hemsidan och så.

Trebilsgarage såg lite overkill ut, ja... ;D
 
Kikade på Hb garaget, varför har de så klena dimensioner på ytterväggarna? Reglar 34 x 95 mm och hammarband 22 x 95 mm? Är inte det lite klent?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.