Vi står i begrepp att lägga ett bud på en tvåplans villa på 380 kvm + 160 kvm källare. Tegel och betong i stommen. Bjälklag och invändiga väggar i betong. Ett rejält hus från 40-talet. Vattenburen värme. Hade en besiktningsman där här om dagen och han dömde ut samtliga stammar, avloppsrör, vattenrör och elementrör. Läckage och pågående fuktskador här och var. Så om vi skulle få huset så är det ett fullständigt byte av allt vad avlopp-, vatten- och värmerör heter. Jag vet att det här är omöjligt att säga, men i vilket härad ligger kostnaden för ett sånt ingrepp? Jag menar att leja en firma som fixar allt fram till avloppsbrunnar och vatten i bad/dusch/tvättstuga och alla värmerör från pannan och till element.

Det finns idag 6 toaletter/badrum i huset. Vi ämnar nog avveckla ett par och satsa på ett schyst badrum samt 2-3 toaletter eller så.

Detta är ju som sagt omöjligt, men i vilken socken är vi? Här ska väll bilas bort en massa gamla gjutjärns brunnar och kapas en massa rostiga rör osv...

Hjälp mig!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.