Ytterdörrarna är alltid på vid gavel när det är varmt. Fram till nyligen har huset alltid skyddats av en prickig följeslagare. Min kärlek har ännu inte ersatts av någon ny - som kan försvara mig.

Två svarta klumpar, den ena större än den andra, som ligger på ett slitet träplank utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men VAD ÄR DET HÄR? Fann det nu på morgonen på golvet framför TV'n. (Bilden efter flytt utomhus.) Ca 4 cm lång, knappt 1 cm bred. Fann också tydligen skvätt kiss på ateljegolvet. De små vita håren kommer från golvet och min dalmatiner som nyligen for till himlen.

Innan upptäckten imorse öppnades ju ytterdörren så förhoppningsvis har odjuret försvunnit.

En märkbar sak: igår kväll, då jag tittade på TV, var här en hel del - vad vi kallar fruktflugor - irriterande småsmå flygare just där jag satt.

Det enda förslaget jag har är igelkott ... men en sådana går väl inte gärna in i hus och jag borde hört den tassa omkring.
 
Du har nog haft besök av en igelkott .
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Det tror jag bestämt också. Jag hade alltså sällskap igår kväll - men det kunde lika gärna varit en RÅTTA 😬. Hoppas den hittat ut nu ...🤔
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.