Jag har i badrummet en säkert 20 år gammal termostat till golvvärmen. Den fungerar men det är svårt att få till rätt värme. Rör man reglaget 1mm så blir det jättevarmt. Och vrider jag är andra hållet så blir det för kallt.

Jag skulle vilja ha något nytt digitalt och om möjligt något som går på wifi så jag kan ändra via en app.

Jag kan exakt noll om det här. Är det möjligt för er att genom dessa två bilder lista ut och tipsa mig om en ny termostat som vi kan installera rakt av utan krångel.

Jag gör bara en chansning och kollar om någon vet på rak arm vad jag kan beställa hem och som kommer fungera 😊
 
  • Gammal termostat för golvvärme med exponerade kablar och komponenter, beige knopp och röd lysdiod, kan indikera funktionsstatus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal analog termostat för golvvärme med vred och på/av-knapp monterad på vit kakelvägg i badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E etompau skrev:
Det finns massor av golvvärmetermostater med diverse funktioner.
Ett exempel:
[länk]

Lite svårt att se på din bild om där är en golvsensor installerad.
Just denna bytte jag till för ca ett år sedan. Är nöjd.
 
Viktigt att kolla är, att den nya enheten passar med den gamla givaren, om man inte vill byta golvgivaren.
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Viktigt att kolla är, att den nya enheten passar med den gamla givaren, om man inte vill byta golvgivaren.
Stort tack för alla svar. Det är här jag känner att jag brister mest. Jag har ingen aning om givare och vad som passar med det gamla. Laddade upp en ny bild om det skulle underlätta för er som vet. Alltså om det går att utläsa med markeringarna hur den gamla kopplats.
 
  • En äldre elektrisk kopplingsplint med blåa kablar och komponenter, varav en har texten "000193555000 3603" synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta en bild på insidan av locket så ser vi vad du behöver.
 
W wanderlei skrev:
Stort tack för alla svar. Det är här jag känner att jag brister mest. Jag har ingen aning om givare och vad som passar med det gamla. Laddade upp en ny bild om det skulle underlätta för er som vet. Alltså om det går att utläsa med markeringarna hur den gamla kopplats.
Den typen av termostat, mäter bara lufttempen och har ingen givare i golvet, bara till/från finns mot tempen i rummet.
 
  • Arg
  • Ledsen
Müssli och 1 till
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Ta en bild på insidan av locket så ser vi vad du behöver.
 
  • Vit Eberle termostat med modellbeteckning S25 21 och elektrisk schema, visas på insidan av en plastkapsling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Frågan är väl var termistorn ( mellan 11 och 12) är placerad. Jag har en regulator, som ser nästan lika ut och den har sensorn i golvet.
En väggmonterad termostat från e l-heat ab med en reglerbar temperaturinställning mellan 10 och 30 grader och en av/på knapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.