Vi står i färd med att putsa vårt nybyggda hus. Nu har jag fått huvudbry (som många andra har jag förstått) angående den vita kulören. Då jag helst inte vill ha ett hus som ser gult ut utan snarare drar mot aningen grå, fick vi rådet att använda oss av NCS kulören S 0500 N. Den kulören har vi nu målat alla snickerier under takfot och i carport med. Men idag när vi pratade med putsaren trodde han den kulören skulle bli för vitkritig och gav oss en annan NCS kod, S 1002 Y. Vad jag förstår är det en aning gult i den. Har sett den färgen på ett annat putsat hus och tycker den är snygg. Om jag väljer S 1002 y hur ska jag då göra med de redan färdig målade snickerierna på huset. Kommer det att synas tro??

Någon som har putsat sitt hus i de ovan angivan koderna. Skulle väl helst hålla fast vid S 0500 N men är rädd att den blir bländande
Någon färgsäker som har råd att ge mig

Tack på förhand
Jenny
 
Vi har förvisso inte puts utan klassisk träfasad på vårt nybyggda hus. men vi har målat med 0500 och jag är supernöjd med resultatet, ser riktigt fräscht ut. Visst kankse man får kisa lite om man sitter precis intill en solig dag men det gör mig inget. Fint är det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.