Hej!

Vi har gjort en liten tabbe tror jag.
I hörnet här skall vi ha tvättmaskin och torktumlare.
Vägg med eluttag och kablar under installation i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Avloppsröret bygger ut några cm från väggen. Nu när VVS:aren ska koppla på vattenlåset ser vi att alltihopa bygger ut ca 10 cm från vägg. Vi behöver att det bygger ut minimalt annars kommer tvättmaskin/torktumlare att sticka ut utanför väggen.

VVS:aren säger att röret som kommer ut från väggen inte kan kapas jämse väggen, då han inte kan stoppa in ett inre rör i det, då röret svänger precis innanför väggen.

Här är foton på hur det ser ut i väggen:
Elinstallation med elrör och dosa på en oputsad tegelvägg i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elrör monterade längs en oputsad tegelvägg i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tar tacksamt emot tips och idéer på hur vi kan ordna med avloppsanslutningen från tvättmaskin samt vattenlås som gör att det bygger ut minimalt från väggen och vi därmed kan slippa att maskinerna sticker ut allt för mycket
 
Fast vem planlagde detta innan bygget då? Att ha avloppet bakom maskinerna blir ju konstigt.......nu går dessutom avloppet in i väggen vilket även det kräver mer utrymme för något.
 
S Stefan1972 skrev:
Fast vem planlagde detta innan bygget då? Att ha avloppet bakom maskinerna blir ju konstigt.......nu går dessutom avloppet in i väggen vilket även det kräver mer utrymme för något.
Ja det är mitt fel.. Hade jag gjort det idag hade jag gjort det annorlunda..
 
T tobbecokta skrev:
Ja det är mitt fel.. Hade jag gjort det idag hade jag gjort det annorlunda..
Hur gjorde ni till slut?
 
Vit tvättmaskinsavloppsrör och anslutning, webbutikssida, produktdetaljer, köpalternativ på skärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kanske det blev en sån här, ganska smidig.
 
Krilleman
Problemet är ju att det är en 40mm muff som sticker ut. Det är ju inte standard...
 
..och en gumminippel
Olika gummimipplar för rördelar i svart, blått och lila visas i en sökmotorträfflista.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.