Tja,

jag har några gamla fönster jag tänkt snickra ett växthus av. Skulle behöva lite hjälp här av er.
Mina fönster har måtten 59 * 145 cm.
Jag har dessutom 2st höga pardörrar 60cm breda höjd drygt 2 meter.

Om ni kollar på denna bilden är det ungefär sådan här form på huset jag tänkt mig http://lantliv.com/wp-content/uploads/2015/06/Lantliv_vaxthus1.jpg

Mitt kommer ju inte bli alls så fint men jag ska göra mitt bästa.
Vad jag behöver er hjälp med är:

1. Vilket mått på reglar behöver jag tror ni?
2. När jag sätter dit reglarna, mina fönster diffar lite lite i måtten, kan man sätta regel för regel & fönster för fönster så att säga?
Att man gör ett fönster klart åt gången och sedan reglar på nytt för nästa.....så att det inte blir fel?
3. Hur får jag fönsterna att sitta på plats? Smyglister? Hur ska dessa sitta och se ut?
Kan man inte bara skruva rätt igenom fönsterbågarna för att nita fast dem och strunta i lister?

Jag har 8st fönster och har tänkt en bakvägg i sten mot norr, så 3 sidor med glas.
Mitt hus blir mindre än det på bilden.
Jag har några fler fönster i lite större storlek men tror att jag håller mig till detta.

Vore super om jag kunde få lite råd på vägen här.
 
Enbart glas, eller fönster som sitter i bågar? (Om det är bågar så tänk på att de är fasade, så skruvar du ihop två stycken så får du en rejäl glipa om du inte kör av dem med hyvel först...)
 
Hej

Fönster som sitter i bågar är det.
Ok
Men om jag reglar emellan så blir det inget bekymmer?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.