Växelventilen har gått sönder på min IVT Greenline C6 HT Plus.

ser ut enligt nedan. Någon som kan länka vilken jag ska ha? Finns det köpa i butik. Som tur är värmer den värmevattnet. Duschvatten är nere på 40 grader så det lär ta slut snart.

Hittade en LK, är bara det jag behöver eller är det något mer?
 
  • Blå växelventil monterad i en värmepump, sannolikt från en IVT Greenline C6 HT Plus, med synliga kopplingar och rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • LK Ställdon 525 med mulexkontakt för IVT Greenline värmepump, visad på produktbild med specifikationer och pris.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bor i Stockholm
 
A Aussiegrit skrev:
Bor i Stockholm
Den passar men du måste ha ventilhuset med för den är vridande och den du har nu är tryckande.
 
V växelventil skrev:
Den passar men du måste ha ventilhuset med för den är vridande och den du har nu är tryckande.
okej hittar inte det på sidan..
 
A Aussiegrit skrev:
okej hittar inte det på sidan..

Jag fick loss den genom att vrida åt sidan och dra ut. Sen är den grejen den sitter på som en fjäder och den går fram och tillbaka den har inte fastnat
 
Råkade ut för samma grej nyss. Beställde en Honeywell VC4012 från nåt ställe i Tyskland. Ca 800. Kom på ett par dagar. Inget byte av själva ventilen, bara att vrida av, sätta dit den nya och koppla in Molexkontakten!
 
A Aussiegrit skrev:
okej hittar inte det på sidan..
Har du testat trycka in den vita knappen nere vid ventilen och vridit moturs så lossnar ställdonet.
 
H Huggmejsel skrev:
Råkade ut för samma grej nyss. Beställde en Honeywell VC4012 från nåt ställe i Tyskland. Ca 800. Kom på ett par dagar. Inget byte av själva ventilen, bara att vrida av, sätta dit den nya och koppla in Molexkontakten!
okej bara den inget ventilhus eller nåt extra? Har du likadan pump?
 
H Huggmejsel skrev:
Råkade ut för samma grej nyss. Beställde en Honeywell VC4012 från nåt ställe i Tyskland. Ca 800. Kom på ett par dagar. Inget byte av själva ventilen, bara att vrida av, sätta dit den nya och koppla in Molexkontakten!
Honeywell är den kanadensiska modellen som ersatte den italienska som är original.Samma ställdon.
 
A Aussiegrit skrev:
okej bara den inget ventilhus eller nåt extra? Har du likadan pump?
Likadant ställdon som du har i alla fall, så bör passa.
 
Hemmatema.se har 50%rabbat på LK 525 och ventil hus och skulle jag välja så skulle jag ta den.Bara mäta om du har 22mm rör eller 28mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.