Skall börja gärva hål för plintar till den nya altanen närmaste dygnen men vet inte hur jag ska göra med mönstret på trallen. Vridit och vänt på många idéer men kommer inte fram till någon bra lösning. Bärlagret kommer till stor del vara på mark så inga problem att slå in lite extra reglar vid behov av mer avancerad lösning.

Det är nästan 100kvm trall som ska läggas så kommer bli lite skarvar hur man än gör och hade tänkt att ha en fris runt hela vägen för inramning och skydda ändträ oavsett trallmönster.

Se nedan bild på hur altanen kommer se ut formmässigt (grönt markerar altandörr). Det är en lite annorlunda L-form och den lite konstiga vinkeln i hörnet är styrd av granntomten så går inte att ändra (isåfall bara göra altanen mindre, vilket vore tråkigt).
Jag kan inte hjälpa till med den här förfrågan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har skissat på några grova förslag men tycker ingen är optimal - har ni några bättre idéer?
Handritade skisser av tredimensionella objekt med olika skuggningar och perspektiv, troligtvis pedagogiskt material eller övningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Karrock
Har du en plan på hur ytan ska användas så kan det kanske vara ledning i hur sektioner kan läggas. Gångstråk kan vara i en riktning och sittgruppsytor kanske inte ska brytas upp i onödan tänker jag.

Lägg fiskbensmönster annars, det är kul!
 
  • Gilla
Calmariten
  • Laddar…
Vettigt inspel. Ytorna är inte helt satta i sten, men grundplanen är:
- Den smalare långsidan: liten matgrupp för 4 personer och någon skön fåtölj
- Den kortare och bredare sidan: plats för 3-4 solstolar
- Den större ytan i mitten kommer ha en stor sittgrupp för 8-10 personer och även en större grill

Man kommer kunna gå på gräs runt hela altanen (kommer endast vara ett trappsteg ned hela vägen) så behöver inte vara så mycket gångstråk per se som man måste ha för att ta sig runt.

Funderat på fiskben – men det känns som en extra nivå upp (om än att det blir nog väldigt snyggt)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.