Hej

Jag ber er verkligen om hjälp med detta som är ett stort bekymmer för oss. Hoppas vi kan få råd.

Vi har köpt ett larm till huset som heter SafeHome. Tänkte testa det.
Billigt larm som vi istället köpt mycket tillbehör till.
Jag hoppas ngn kan hjälpa mig, ngn som kanske har ett sådant el som har bättre koll på grejerna än jag.

Allt är installerat & klart & funkar bra fram till att vi ska koppla in Dialern/GSM.mojängen som skickar sms.
Den verkar bli aktiverad enligt instruktion men vi får inga sms till oss.
Ett par saker jag undrar över i denna app är om man ska skriva ut mobilnumrerna så som vi slår dem, tex 0708-.....
El +46......
Överst så fyller man i landskoden +46 så tycker inte man ska behöva skriva det på varje nummer, el vad tror ni?
Alternativ kan ju även vara att man fyller i fortsättningen då startar med 708-..... ??
Ja jag vet inte om felet är där.

Ett par saker ytterligare jag undrar över är:

- Varje gång man larmar av & på skickas ett sms från gsm-dosan som innehåller ett kontaktkort. Kostar det pengar varje gång vi lämnar & larmar & sms skickas?

- Telia säger att vårt kontaktkort ej behöver ställas in extra, det går på 2g automatiskt som larmet kräver även om det står 2g+3g.
Enl Telia har de även tagit bort pinkoden.

- Hur ska jag få till det så att vi får sms/uppringning när det larmar? Vad gör vi som är fel?

- Hur känsliga är sensorerna när de riktas mot fönster?

- En fråga till, när sensoerna går/bryts är det 20 el 30 sek tills man larmar av, hur ändrar man det?

Som sagt allt funkar, det tjuter & larmar när det ska. Enda problemet är att få sms till oss.
Att skippa appen & programera koder varje gång känns sådär, inte ens tittat på.
'Kanske är det vi ska göra ändå?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.