Hej alla godhjärtade proffs ;)

Jag har kommit över en lägenhet som tidigare varit en lokal.

Hela den tänkta planlösningen finns i bifogad bild.
rutorna i ritningen är 500x500 mm.

Ritningen är inte perfekt men det ger en bra bild av möjligheterna iallafall.


Jag känner mig ganska nöjd med lösningen i köket/vardagsrummet men jag får inte alls till det i badrummet.

Storleken på badrummet är enligt ritningen strax under 4 kvm golvyta.
Men jag skulle kunna göra det större på bekostnad av sovrummet eller köket.
(De innerväggar som finns på ritningen finns inte än utan den är helt öppen i dagsläget)

Jag vill ha plats för dusch, tvättställ, vägghängd toa, och tvätt och tork om det går?

Det borde ju finnas möjlighet att göra lite speciella och unika lösningar men det står helt enkelt still hos mig.

Är det någon vänlig själ där ute som har några goda tips eller kanske till och med kan göra en liten ritning så skulle jag bli glad som en nybajsad liten hundvalp! :)

Tack på förhand

Mvh
Mats
 
  • ritninggif.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det låter väldigt mycket på så liten yta. Jag skulle gissa att du kan få det bra/snyggt om du skippar tork/tvätt möjlighetena.......

En tork/tvätt pelare tar ju upp nästan 1 kvm då man bör kunna lägga i tvätten också......då är det 3 kvar.....omöglisch?
 
Badrum som det är ritat kan kanske rymma en tvättpellare men det blir trångt. Skulle planera badrummet 0,5m större på bekostnad av hall - det ger plats för .

3 garderober är inte mycket till förvaring.
Köket verkar för stort med tanke på att det blir en enrumslegenhet. Är köksön ett krav? ...eller vill du hellre ha mer förvaringsutryme?
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.