är just nu kluven på vilken luftvärmepump jag ska köpa...
vilken är egentligen bäst och vilken rekomenderar ni?:confused:
 
Det är snarare Panasonic HE9NKE du ska jämföra med Q Heat 635 då dessa har ganska motsvarande effekt och effektivitet och båda har energiklass A++
NE12MKE är en utgående modell och är det NE modellen du söker så heter den nya NE12NKE
NE12NKE har lite högre kylkapasitet sommartid samt att man kan köra den i kyldrift ner till -15 grader men det har ingen villaägare behov av direkt :)
 
varför jag undrade var för att jag hade fått något erbjudande från vattenfall nu om just den panasonicen...dåligt ändå att dom går ut med reklam för en gammal och utgående modell..
ringde även en återförsäljare av just panasonic och fick även då reda på att den inte gick att jämföra med dagens luftvärmepumpar..

det blev mitsubishin iallafall och än så länge är jag helnöjd:)
 
Vattenfall kanske inte ens själv vet att deras samarbetspartner säljer dom "äldre" modellerna !!
Hoppas inte många blir alltför lurade att köpa en äldre maskin via Vattenfall och deras erbjudanden , en äldre modell som utgått ska ha ett betydligt bättre pris än dom nya modellerna.
Finns flera som har "erbjudanden" på dom äldre modellerna med 2 års garanti utan möjlighet att förlänga till sammanlagt 5 års garanti och då är dom oftast paralellimporterade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.