Hej!
Skulle behöva nya idéer vid planering av detta vardagsrum. Vi vill gärna ha två soffor, TV, braskamin och matgrupp.

Måtten är givna - 4,1x7,2 m, liksom den bärande pelaren, skjutdörrarna och fönstret vid den högra väggen. Övriga fönster går i värsta fall att ändra.

Tack på förhand!
Vänliga hälsningar Hestia
 
  • vrm_1.jpg
  • vrm_2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
jag tycker att rummet i sig själv tydligt visar hur det ska möbleras ...
till höger när man kommer in genom dörren en soffa under det fyrkantiga fönstret. Framför det ett soffbord och antigen en (eller två) fåtöljer eller en mindre soffa. Man kan sitta och, eftersom fönstren är låga, ser man ut trots att man sitter lågt. När man placerar soffan såhär kan alla se ut och om man vinklar sofforna en liten aning så känns det extra välkomnande när man kommer in i rummet.
Braskaminen skulle jag placera på mitten av innerväggen till höger om dörren.
Matbordet skulle jag placera så att alla kunde se ut genom de andra skjutdörrarna. Vid matbordet sitter man högre upp och de höga bredsmala fönstren skulle komma mer till sin rätt. Jag tror inte att matbordet ska vara för långt. Kanske runt?
 
Håller med om att kaminen ska stå mot innerväggen så att den kan bidra med maximalt med värme till huset. Alltid mycket trevligt vid strömavbrott vintertid
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.