H
denna koppling har börjat läcka. Har haft den på känn en stund men idag så började det droppa rätt bra. Kan jag byta ut detta på något enkelt sätt? kanske bara några delar så att jag slipper byta hela den kopplingen (som jag ser det så är det en stor koppling). Vad är hatten för något? Utgår från att det är någon säkerhetsventil av något slag.

Tips? råd? vad är det för något? :D DSC_0396.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H
tillägg: Jag kan alltså dela på silverlocket och resten av kopplingen då denna är gängad. Men vad är det som sagt? räcker det med en plugg eller har silverhatten någon funktion?
 
H
Silverknoppen är alltså en vakuumventil?
 
Krilleman
Mycket riktigt en vacumventil!

Resten är:
vaccum.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H
Tack som bara den! skall måtta rören osv i morgon. Behöver hitta någon lokalt som har denna ventil (malmö området) då jag inte riktigt vill vänta så länge på den.

Tack tack tack!
 
H
Tack! durgo ventilen konstar dryga 700kr och en vanlig 50kr? vad är det som kostar?
 
H
Sitter nu monterad! gick väldigt smidigt och det var som ni sa R20. Hade dock en övergångsnippel hemma sedan förut!

Hittade den på en Comfort butik för 263kr!! sjukt dyrt om man jämför med rinkaby rör som tar 40kr (plus exp. avgift så är det fortfarande billigare). Lundagrossisten i lund tog 250kr. Har man inte så mycket val dvs vänta ett par dagar med en ventil som spottar vatten så får det bli så. Men sedan så frågar sig handlarna varför man inte handlar lokalt? jo för att ni är 500% dyrare än nätet...

Tack som fan ändå!
 
  • 20130311_165339.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.