Jag tror att vi har antingen tilläggsisolerat för mycket eller att det är för lite ventilation på vindan, vi får in vatten droppar i utbyggnaden (se bilden nedan) Jag har tidigare rivit innertaket i utbyggnaden och sett till att det fanns en luftspallt, som inte fanns tidigare, men vi får fortfarande in någon vattendroppe.

Jag funderar om man sätter en ventil (röd fyrkant i bilden nedan) i vindbrädorna på utbyggnaden att det skulle kanske hjälpa att elimininera problemet? (gröna pilar visar luftstörmen)

Clipboard02.jpg
 
**DEt gick inte att redigera posten så jag gör instället en ny som är lite lättare att läsa!****

Jag tror att vi har antingen tilläggsisolerat för mycket eller att det är för lite ventilation på vindan, vi får in vatten droppar i utbyggnaden (se bilden nedan) Jag har tidigare rivit innertaket i utbyggnaden och sett till att det fanns en luftspallt, som inte fanns tidigare, men vi får fortfarande in någon vattendroppe.

Jag funderar om man sätter en ventil (röd fyrkant i bilden nedan) i vindbrädorna på utbyggnaden att det skulle kanske hjälpa att elimininera problemet? (gröna pilar visar luftstörmen)


Clipboard03.jpg
 
Snygg ritning!
Du har helt rätt att ventilation löser problemet. Låt det blåsa friska fläktar under taket, eftersom du isolerat bra! Snyggt jobbat! Hittar du ett bättre alternativ än att såga i vindskivan är det ännu bättre.
mvh Johan
 
Tack för hjälpen! Här är hela ritningen. ritade huset för att vi vill kolla hur olika färger såg ut på fasaden.

Clipboard04.jpg
 
  • Clipboard04.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.