Hej, har öppnat upp min gamla lägenhet och gjort ett "stort" rum av kök, matsal och hall. Trodde att jag skulle få ett stort o rymligt kök, men njaa det verkar va svårplanerat iaf :S

Är det nån som skulle kunna vilja bidra med lite förslag hur jag ska ha köket? Jag har redan vitvaror såsom Kyl 60*185 , Frys 60*185, inbyggnadsugn, spishäll och diskmaskin.

Det knepiga är ju att jag gärna skulle vilja ha inbyggnadsugnen i ett högskåp i brösthöjd...

Köks-ö är ju ett alternativ... men då blir ju själva matplatsen klen, om man inte kan kombinera kök-ön med ett bord?

Jag är total novis inom detta så alla förslag e bra :)

img4dda86c03207f.jpg
 
Om köksön skulle bli enda matplatsen så skulle jag rekommendera att den är ordentligt stor. Vår köksö är 180x120 där det är 120x120 som är matplats (d.v.s. överhäng på bänkskivan). Där finns det som standard 4 sköna stolar placerade mittemot varandra men det finns möjlighet att ställa dit 2 ihopfällbara stolar på kortändan om det skulle komma besök. En bra sak kan nog vara att planera så att man kan ställa dit ett till bord i anslutning till köksön så att det också finns plats för större sällskap.

Om det finns plats för matbord också så kan man göra en smalare köksö med barhäng bara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.