Nu är jag tillbaka. Släktingar som jag inte hade träffat på 20 år fick för sig att överraska mig och bo hos mig 2 veckor. Vad säger man ?Fick akut åka in till Ikea och köpa lite möbler. Nu har dom åkt äntligen åkt. Stora problemet är mannen i huset. Om han hade fått välja så hade allt sett ut precis som vanligt .Han vill inte måla, byta ,flytta eller köpa nånting.. Är redan jättesur på mig för att jag har målat…jag passade på medans han var på kryssning över helgen ;-) Innan jag ens rör minsta dammtuss så måste jag rådfråga honom (allting är fel och ingenting passar är hans svar varje gång)

*Hallen: Det blev en spegel, skoskåp och en bänk med förvaring till hallen. Allt i vit/bok. Dom gamla mattorna ska på (eller nån annan om mannen i huset hittar nåt han vill ha) och så kuddar på hallbänken i samma färg. En lack hylla kommer upp snart (håller tummarna) och nån vas i mattornas färg.. Funderar på att sätta upp en bambudraperi antagligen vid ingången eller till hallen/vardagrummet. Behöver en lampa…golv eller vägg.

*Badrummet: Har jag inte målat men vill göra den lite mysigare .Den är otrolig tråkig och trång. Ska
byta ut frotté, duschdraperi, och badrumsmatta i nån annan färg. Ska sy ett litet draperi som man kan fästa runt om handtvättar grejen. Tavlor har jag inte tänkt på att man kan ha. Bra ide.

*Köket: Fick tipset om att skriva ut några favoritrecept på datorn så att allt får plats på en kakelplatta. Sedan fästa på kaklet med självhäftande plast. Matta under bordet, tyckte om idén…vad har man för matta där? Vilken färg? Hur stor? Spottar under överskåpen ska upp. Sätta upp vinställ http://www.ikea.se/webapp/wcs/store...968&langId=-11&parentCats=10108*10214 då vi har MÅNGA flaskor
Vill fräscha upp dom gamla luckorna .Var otydlig förra gången. Inget med glas!! Rama in dom och måla så dom blir så här http://www.ballingslov.se/se/kitchen/wood_lasyr/studio/studio ek vit Hur jag målar så dom blir så vet jag inte  Hur göra med alla kokböcker?

*Vardagsrummet: Ställde in allting igen TILLFÄLLIGT .Tyckte inte om hur det blev så jag möblerade om. Nu ser det mycket bättre men jag SKA skaffa nya möbler så fort jag kan. Sofforna jag tycker om är Klippan.. Man kan ju byta överdrag när man har tröttnat .Tycker också om den här Tecno soffan http://www.suomisoffa.fi/sohvat/divaani_vuodesohvat_sve.html


Gud vad långt det blev…. hoppas ni orkar läsa
 
Miss_Karamella skrev:
Stora problemet är mannen i huset. Han vill inte måla, byta ,flytta eller köpa nånting.. Är redan jättesur på mig för att jag har målat…jag passade på medans han var på kryssning över helgen Innan jag ens rör minsta dammtuss så måste jag rådfråga honom (allting är fel och ingenting passar är hans svar varje gång)
??? ??? ???


 
Är det inte dags att renovera bort gubben? ;)
 
;D Han ska nog renoveras han oxå.Kan man formatera honom någonstans tro?

Vi har pratat om att vi ska renovera lääänge men han har dragit på det. ::)Precid efter helgen så hade han ledig en vecka DÅ hade vi tänkt måla men min kära gulliga svåger vart ledig från jobbet som MÅLARE så vi fick för oss att överraska honom. ;D

Nog blev han överraskad :surprised: ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.