Mitt badrum är litet så jag skulle vilja ha lite tips på vad man ska tänka på för att använda utrymmet maximalt.

Idag 'r badrummet ca 2*2=4 m2, men det verkar som om jag ska kunna göra det ngt större om jag river och bygger ny vägg så att jag kan göra badrummet ngt djupare dvs 2*2,4= 4,8 m2.

Vad ska jag tänka på, vilka smarta lösningar och smarta produkter finns för att göra mesta möjliga med denna yta?

Jag vill verkligen ha ett badkar ska tilläggas :p
Vilken typ av badkar är bra?

Är t ex en vägghängdtoa engt som sparar plats?

Antar att detta är ngt som många har klurat över, vore super om man fick lite hjälp.

mvh
johan
 
Snickarbyggd inredning kan ju spara plats då man kan justera måttet precis som man vill tex. minska lite på djupet.

Själv har jag en toa med måtten 1,6x1,9m med snedtak som har badkar, handfat och vägghängd toalett, dock används den som andraholk och har inte dusch med ståhöjd.

Men finessen ligger i nogrannt planerande, då behöver man inte så mycket plats.
 
Vägghängd toalett sparar ingen plats, snarare tvärtom. Du behöver ju bygga ut väggen för att få plats med cistern och sådant.
 
Du behöver inte bygga på väggen om du tar en "vanlig" vägghängd toa (med cistern ovanpå alltså).
 
pappskallen skrev:
Du behöver inte bygga på väggen om du tar en "vanlig" vägghängd toa (med cistern ovanpå alltså).
Möjligt men det sparar ju hur som helst ingen plats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.