Jag har tänkt att bygga en liten friggebod på min tomt för att förvara cyklar, grill, gräsklippare, vinterdäck mm. Den kommer bli ca 220cm x 250cm. Till en början vill jag säga att jag kan inte mycket om detta, vilket ni kommer märka :) och tar gärna emot hjälp.
Ena väggen kommer att bli mitt staket och andra väggen kommer bli grannens yttervägg (fått tillåtelse av honom). Bjälklaget tänkte jag göra med 95x45 reglar (för att få ståhöjdi friggeboden) med ca 60cc. Bjälklaget kommer att ligga på lecablock som ligger på gruset.
Uteväggarna kommer att vara liggande baspanel.

Nu till lite frågor (ni ser bilden nedan)
Hur skall jag fästa och göra en bra övergång till grannens vägg?
Hur skall jag isolera golvet, så inte fukt och för mycket kyla kommer upp,?
Har ni något bra tips på hur jag skall bygga mot grannens vägg, dels med tanke på grannens stupränna som går mitt i mitt projekt, skall jag regla mot hans vägg?
Hur skall jag göra med taket mot grannens vägg och mitt staket (jag har tänkt att ha ett lätt platt tak med papp.
Skall jag isolera väggarna (kanske blir ett litet lekhus iframtiden)?
det är massor med frågor men jag börjar med dessa, lägger in lite bilder under arbetets gång under sommaren.
 
  • Friggebod.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det tar sig sa pyromanen :)
Jag har försökt hinna lite mellan jobben, det börjar ta sig. Ge gärna synpunkter så jag inte är helt fel ute :)
 
  • förråd2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
bilden kanske luras men är det inte väldigt dålig lutning?
Takreglarna ser dessutom klena ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.