Hejsan.
Mitt första inlägg här blir en fråga ang. hur jag bör fördela klipparens arbetsytor procentmässigt.
Jag har en HQ 230 och alltså 2 guidekablar. (röd och blå på bilden).

Tomten beskriven i bifogad bild, ni får ha överseende med ritandet...
Gröna streck är tomtgräns samt begränsningskabel.
Bruna rektanglar/cirklar illustrerar Häck/buskar/plattläggning.

Område 1 är ganska "straight forward" som synes och hit tar sig gärna klipparen om jag inte alls gjort någon fördelning eller prioritet.

Område 2 tänkte jag sätta att den kan ta via längd på nåndera guide.

Område 3 ligger efter en ganska smal gräspassage vilket gör att även det bör tas via guiden på x antal meter.
(Här är skissen missvisande eftersom jag dragit begränsningskabeln under plattläggningen som ligger precis mot huset så klipparen har inga problem att ta sig dit.

Område 4 tänkte jag även det ta via längd på den blåa guidekaben, hit tar sig klipparen genom att följa guiden genom en öppning i häcken som avgränsar området från resten av tomten.

Detta område är dock en "äng" där vi endast har lite äppelträd men det fungerar också som t.ex. fotbollsplan varför vi vill hålla det hyffsat kort.
Detta område är dock som synes ganska stort vilket gör att klipparen har rätt mycket att göra där.

Något bra förslag från er rutinerade hur jag bör fördela dessa ytor %-mässigt för klipparen?

MVH
Björn
 
  • Klippyta.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
OpiMaza
Börja med 50% på omr 4 sen 20% på omr 3 sen så får man justera vartefter beroende på hur maskinen går.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.