Har bytt fönster nyligen i huset och håller på med foder och fönsterbänkar nu. Men kan inte bestämma mig hur jag ska göra.
Fodren är 95mm breda, smygen består av en planhyvlad 43x21.

Min fundering är ska jag

1. Gå med foder runt om och sätta fönsterbänken med konsoler. problemet med
det är dom breda fodren som gör det svårt med konsoler, men det går ju få till

2. Ta bort nedre smygen och fälla in en fönsterbänk, och gå emot fodren mot denna?
dock är det så tunna väggar, så man behöver konsoler eller nåt annat att stötta med?

Fick även en idé att jag kunde montera bänken mot smygen med konsoler och strunta i nedre fodret, enligt bilden.. kanske är heltokigt?
 
  • Nyinstallerad vit fönsterbänk och sidofoder vid ett fönster, med synlig del av fönsterramen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker ditt förslag nr två är bra, en lösning som ofta användes i äldre hus. Ser definitivt mera arbetat ut än fönsterbänkar på konsoller. Eventuellt kan du sätta en fönsterbänkslist mot väggen under brädan som stöd.
https://www.google.com/search?q=fönsterbänklist&rlz=1C5CHFA_enSE550SE550&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj9z9TDtrLsAhWxl4sKHbY4B9gQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1440&bih=789

Min lösning
Vitmålad fönsterbänk i trä under ett fönster med en fönsterbänkslist vid väggen, traditionell stil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.