Jag har två problem som jag skulle behöva hjälp med.

För det första var vvs-firman hos oss idag och tog bort ett element. För att kunna ta bort elementet var de tvungna att tömma systemet på vatten. Vid tömningen rann det ut vatten från spillröret på vårt klinkersgolv och missfärgade plattor och fogar lite orange. Golvet är ett italiensk "skiffer" som är lite räffligt och inget blankt klinkersgolv. Någon som vet hur jag får bort dessa missfärgningar? Är helt förtvivlad över dessa fläckar :banghead:

Sedan har jag en bänkskiva i (än så länge obehandlad ek) som jag har fått vattenfläckar på. Ska jag ta bort dessa innan jag behandlar skivan? Eller räcker det att behandla den? Och hur får jag i så fall bort dessa fläckar?

Hoppas någon kan hjälpa mig med dessa bekymmer.
 
Är det inte VVS killens problem? Jag menar, man vet ju att det kommer att rinna ur vatten, man konstaterar att kunden har ett väldigt fint klinkergolv. Det borde ringa en klocka hos VVS killen att här borde vi täcka med något innan vi lyfter bort elementet.
 
Klinkergolvet ligger i tvättstugan där bergvärmepumpen står, så det är där som vattnet har runnit när de tömde systemet... Varken de eller jag trodde väl att vattnet skulle missfärga, det är inte mkt men jag vill få bort det på något sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.