Först, om någon vet vilket företag i Stockholm (Norrort) som felsöker golvvärme och vad det skulle kunna kosta, får man gärna höra av sig. Så länge, så försöker jag komma på vad som kan vara fel med golvvärmen i kåken.

All golvvärme har stått på i 6h nu och alla har en reglerbar skala på 1-10. Devi system med Devi 520 termostater på väggen.

1) I vardagsrummet lyser det grönt så fort man slår på golvvärmen men vi känner ingen värme någonstans.

2) I hallen fungerar hela skalan (1-10) på reglaget och det är ungefär samma temperatur som i köket, dvs inte så varmt trots att den stått på nivå 6 i ca 6h nu. Lyser fortfarande rött så den håller väl på att jobba upp temperaturen men det tar mycket längre tid än man kan förvänta.

3) I tvättstugan står den på nivå 6, lampan är grön och golvet är kallt. Reglaget fungerar bara mellan 2-8. Edit: Ska flytta på blå/röda plupparna för att testa min/max men tveksamt att det mellan läget 6-8 plötsligt skulle bli varmt.

4) I badrummet nere fungerar det inte alls. Lyser fortfarande rött efter 4h men golvet är kallt.

5) I badrummet uppe sitter en Devi 530 och blir det ljummet, men där kan vi enbart reglera mellan 2,5-3 dvs i princip bara på/av. Ska testa min/max läget om det blir varmare.

Om vi skulle byta termostat kan sätta i en Devi Touch t.ex rakt av eller är det inte kompatibelt? Kan man använda andra fabrikat av termostater?
 
Aha där var det lite matnyttiga felsökningssteg! Tackar.
 
  • Gilla
Grod4n
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.