Vi ska renovera vårt hus och just nu står jag inför färgval på väggar.
I hallen ska det vara mörkgrå/svart klinker och därifrån kommer man in i det stora köket på ca 35 kvm (från köket finns sen dörr till badrum/tvättstuga, trappa upp till övervåningen samt öppning till vardagsrum).

Vilken färg ska jag välja på väggarna i hallen och köket? Vi ska ha IKEA-kök med lucka Ädel (vit med rak ram runt), rostfria vitvaror och brunsvart tjock bänkskiva. Istället för kakel blir det glasskiva ovanför bänkskivan. Golvet blir nog ett Pergogolv, helst lite mörkare ek.
Har funderat på en "kall" beige färg men undrar om det blir för trist. Vitt är jag inte så sugen på, har haft det nu ett tag och ledsnat. Grå kanske, men är rädd för att det blir för deprimerande... Är inte direkt "färgglad", har provat knallröda väggar men sånt har jag ledsnat på efter en vecka typ. Jag avskyr blått så inget åt det hållet....

Det kommer att vara en öppning/ingång till vardagsrummet och därinne kommer det att vara mörkbetsat björkgolv och ljusbeiga väggar (en fondvägg med tapet men den väggen syns inte från köket).

Har ni tips, idéer och förslag??
 
Vad sägs om S0502-50B eller S1002-R50B
 
Förresten, jag tror inte att grått blir deppigt utan snarare fräscht. Får det vitare att se ännu vitar ut. S1000 är också snygg. Jag tycker att du ska välja en nyans mörkare än luckorna så att de verkligen ser vita ut och inte gulaktiga.
 
Fru_Skogsberg - var kan jag se färgerna du föreslagit? Söker på nätet men hittar inget...
 
Gomorgon.

Jag har färgprover från Beckers som jag gick efter har själv hämtat dem på Bauhaus. Du kan nog se prover på dem i vilken färgaffär som helst. Själv letar jag också efter en färg som ska passa både i köket, hallarna och vardagsrummet. Vi får se vad det blir.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.