Jag tänkte försöka mig på en budgetrenovering av min farstukvist så att den ser skaplig ut i åtmindstånde ett par år till. Allt började med att jag skulle lasera om trallen men upptäckte då att själva staketet/räcket börjat ruttna i underkant. Efter att jag plockat bort det så upptäckte jag att även trallen var genomrutten på flera ställen på den högra sidan där jag inte har något tak.
Under under trallen så ligger det betong och allt vatten har runnit ner och blivit stående på betongen till höger.
Så nu funderar jag om någon har tips på hur jag ska gå vidare. Min nuvarande plan är att kapa bort trallen till höger och lägga dit en tvärstående bräda på samma sätt som den som ligger längst till vänster i bild så att all trall ligger under taket. Men hur gör jag då med den bara betongplattan till höger ? kan jag lägga dit något annat som är vattentätt och inte kostar skjortan ?
Sedan har jag även en fråga om själva räcket runt om, är det någon som har något tips om något relativt enkelt jag kan slänga ihop ? Jag funderade på om jag kanske kunde använda dom gamla överliggarna och bygga ihop något enkelt med 45x45 reglar kanske
 
  • Farstukvist med vitmålat tak, dörr med fönster, och sliten trall. Tre pelare står på trallen och en rosafärgad cykel syns till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Farstukvist med borttagen trall som visar murken trästruktur och stående vatten på betongplatta. Tegelvägg syns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ruttet trädäck med två avlägsnade vita plankor på en farstukvist, där en del av trallen är borttagen och ersättning av plankor och lösningar för vattenskada diskuteras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.