Hej!


Jag har precis köpt en lägenhet där jag behöver renovera hela badrummet. Jag är inget händig därför kommer jag anlita någon som gör det åt mig.

Det jag behöver hjälp med är lite tips på vad man bör tänka på när man anlitar en hantverkare. Samt vad skulle det kosta att renovera badrum med arbete? Då vill jag inte snåla på material utan det ska vara golvvärmare,jacuzzi, kakel osv jag bifogar bild så ni kan se.

Som sagt jag kan verkligen ingenting om renovering. 4ACBB21GBDK193MU_130553856370000000.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
4A99VA44I65QEV1M_130543774680000000.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om du bor i brf skall du se om föreningen har några krav. De kan mycket väl kräva att du ska anlita en bkr behörig entreprenör.

Ett badrum med den typ av standard du skriver skulle jag gissa kostar mellan 150,000kr och 250,000kr.

Viktigt omdu ska anlita någon:
Det finns branchorganisationer inom plattsättning (www.bkr.se) och vvs (säker vatten). Om du vill bygga fackmässigt så bör du avtala att dessa skall följas, det är inte som med el olagligt att inte följa dem....
Räkna med tid för upphandling, det kan lätt ta ett år att hitta en bra firma (speciellt i storstan).
En mycket stark rek från min sida är att du anlitar en bkr besiktningsman för att kvalitetasäkra under arbetets gång.
Betala inte i förväg.
Skriv skriftligt avtal
Besök referenser

Om du lägger upp bilder i en tråd på forumet så får du snabbt koll på om de sköter sig!

Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.