Har ett badrum med träpanel och en duschkabin fn. Har funderingar kring att sätta in ett badkar (UTAN dusch) istället. Dock skulle jag vilja behålla panelen och måla den vit... Misstänker att det inte är någon bra idé alls men skulle någon ha en lösning på detta så tackar jag och tar emot. Panelen sitter naturligtvis på regel med våttapet under och den kommer ju inte att utsättas för någon större mängd vatten utan dusch... tackar detta mycket kunniga forum på förhand
 
Jag tar tystnaden som en bekräftelse på att jag verkligen är en idiot. Tufft att ta men så är det....:p
 
Nja, det är inte en bra idé helt enkelt. Det kommer nog inte fungera om man inte är oerhört försiktig med vattenskvättandet.
 
Nja, inte behöver du vara idiot bara för att du är kreativ. Naturligtvis går det att ha målat trä som är utsatt för fukt - man bygger ju hela båtar av trä och förvarar dem nedsänkta i vatten i åratal. Så om du målar och behandlar din panel efter alla konstens regler - i princip som om det var en träbåt du målade - så borde det hålla ett tag.
Det som är mer kritiskt är väl hur den sitter fast. Om det är våtrumsmatta underst och den är intakt så ska väl det duga som fuktspärr. Men hur är panelen fäst i väggen? Den är väl inte spikad rakt igenom mattan? För då är det bäddat för problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.