Hej.

Vår fina tomt är numera inte alls så fin. Vår ena granne flyttade tomtgränsen ca 5 meter in och sågade ner alla träd. Vi visste inte att tomtgränsen var fel eftersom det var stängsel och en massa träd och buskar där. Vi tog helt enkelt för givet att tomtgränsen var där gunnebostängslet var. Kommer aldrig ta för givet en enda tomtgräns i framtiden när jag köper hus. Jag har fällt några tårar kan jag säga.

Grannen kommer i framtiden fixa något avslut på hans tomt eftersom det är rejäl nivåskillnad. Typ mur eller liknande. Men det står helt still på bygget pga av strul med bygglov osv. Vi kan inte vänta på honom eftersom vi troligtvis kommer flytta inom ett år.

Vad skulle ni rekommendera oss att göra för att snygga till? Maken är väldigt händig, men så smidigt som möjligt till låg kostnad vore fint. Marken är högre till vänster, med berggrund i dagen på mitten och gräsmatta till höger. Det står still i huvudet på mig...
 
  • Trädgård med exponerad berggrund och tom yta framför ett hus med rosa fasad och vita fönsterkarmar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tomt med nedsågade träd vid stängsel, ojämn bergig mark och gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämn tomtyta med berg och utsikt mot byggnad, nedsågade träd, oordnad gräns mot grannfastighet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tomt med avsågade träd och stängsel, berggrund och gräsmatta i ett bostadsområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En tomtröjning med synliga berg och jord, gräsmatta till höger och ett tillfälligt staket som markerar en ny tomtgräns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämn tomt med berggrund, avsågade träd, byggstängsel och bakgrund av hus och himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Antar att gallerstaketet är på grannens tomt...
Jämna till det så se till att gräsmattan trivs där, klipp gräset och trimma lite runt staketet. de är de snabbaste som inte är allt för mycket att göra som jag kommer på nu. Blir ju troligtvis lite ändringar där då grannen fixar sluttningen till den tänkta också
 
J Jonas_81 skrev:
Antar att gallerstaketet är på grannens tomt...
Jämna till det så se till att gräsmattan trivs där, klipp gräset och trimma lite runt staketet. de är de snabbaste som inte är allt för mycket att göra som jag kommer på nu. Blir ju troligtvis lite ändringar där då grannen fixar sluttningen till den tänkta också
Byggstaket precis i tomtgräns.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.