Förmodligen helt fel ämne. Men bara en snabb fråga hur ska jag koppla in dessa? Svart och röd kommer nere ifrån i styret finns blå grön gul
 
  • Närbild av styret på en elektrisk apparat med osammankopplade kablar i svart, röd, blå, grön och gul.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tomas666
  • Laddar…
Brukar vara alla fem från motor-controllern till motorn. Blå, gul, grön för 3-fasdrivningen, röd pluspol och svart minuspol. Om motorn är en passiv enhet är det bara 3-fasdrivningen som kopplas till motorn. De ser samtidigt för tunna ut för att vara för drivning. Kanske styrkablar för gasreglaget? Ger det någon ledtråd?
 
tommib
Är det kanske så att alla färger finns på båda sidorna men att det har dragits sönder så att det lossnat ojämnt.

Garanterat inte något som leder ström till drivningen av en elmotor där, om inte bilden luras å det grövsta.

Mer information behövs.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Brukar vara alla fem från motor-controllern till motorn. Blå, gul, grön för 3-fasdrivningen, röd pluspol och svart minuspol. Om motorn är en passiv enhet är det bara 3-fasdrivningen som kopplas till motorn. De ser samtidigt för tunna ut för att vara för drivning. Kanske styrkablar för gasreglaget? Ger det någon ledtråd?
Hej ja det är kablar till displayn men kablarna har dragits av ojämt så det är omöjligt att lappa ihop. Så ska prata med killen jag köpte den av.
 
tommib tommib skrev:
Är det kanske så att alla färger finns på båda sidorna men att det har dragits sönder så att det lossnat ojämnt.

Garanterat inte något som leder ström till drivningen av en elmotor där, om inte bilden luras å det grövsta.

Mer information behövs.
Du har helt rätt inte ström till drivningen enbart till displayn om jag förstått rätt dvs. Ska iaf lämna tillbaka den
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.