Hallå.

jag har blivit erbjuden ett parti ekgolv. Säljaren säger att det är Kährs men vet inte mer. Jag har provat att
söka på artnummer och annat men inte hittat något som passar in till 100%. Är det någon här som känner igen det?
 
  • Ett parti ljust ekgolv som ligger utlagt i ett rum, med förpackningsmaterial till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Etikett på förpackning med ekgolv, Kährs märke, artikelnr 141003200, matt lack.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att säga golvet ser ut som flera andra och etikett gav inte så mycket. Har du bild på hela paketet å streckkoden? Känns som något som säljs på bauhaus eller hornbach
 
H Hornhinnedyckert skrev:
Hallå.

jag har blivit erbjuden ett parti ekgolv. Säljaren säger att det är Kährs men vet inte mer. Jag har provat att
söka på artnummer och annat men inte hittat något som passar in till 100%. Är det någon här som känner igen det?
Har du testat att söka på golv från Karelia? De ingår i Kährskoncernen och säljs ofta under Kährs varumärke trots att det inte är ett ”äkta” Kährsgolv.
Med det sagt behöver det inte vara någon skillnad i kvalitet, dock skiljer sig klicklåsningen lite.
 
  • Gilla
Hornhinnedyckert
  • Laddar…
M mikaeloden skrev:
Har du testat att söka på golv från Karelia? De ingår i Kährskoncernen och säljs ofta under Kährs varumärke trots att det inte är ett ”äkta” Kährsgolv.
Med det sagt behöver det inte vara någon skillnad i kvalitet, dock skiljer sig klicklåsningen lite.
Tack, ska prova.
 
A Andreas Ludde Lundell skrev:
Svårt att säga golvet ser ut som flera andra och etikett gav inte så mycket. Har du bild på hela paketet å streckkoden? Känns som något som säljs på bauhaus eller hornbach
Jag har inte mer, tyvärr.
 
H Hornhinnedyckert skrev:
Jag har inte mer, tyvärr.
Räcker inte det du fått erbjudande om och du behöver komplettera å han inte kan svara på vart det är köpt så skulle jag avstå från å köpa.
 
M mikaeloden skrev:
Här hittade jag något, men verkar inte riktigt stämma:

[länk]
Tack. Jag hittade något liknande också, men inte exakt samma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.