fredri_k
I ett obevakat ögonblick i höstas när lille gröningen låg på rygg duschades han med vattenslang av barnen :eek: .. Lät han torka upp och vinterförvarades. Efter ett par dagar startade den i källaren och verkade ok, trodde jag tills nu. höger bakhjul går trögt att snurra (rost kanske efter vattnet underifrån?)

Kör jag i servicemenyn hjulmotor test snurrar enbart det vänstra hjulet oavsett om jag kör mellan 50-100% effekt. Sen säger den att ingen slingsignal finns, fast det är grönt sken i laddstationen, och jag har även satt dit en liten kabelsnutt för att testa att det inte är brott på slingan. Den har värden 0 på alla andra saker där med, så antar att moderkortet kanske är ajöss:eek:

Garantin har gått ut då den är 3år, men endast gått 600h. Känns riktigt surt det här.

Knivdisken fungerar däremot ypperligt, så kanske får kila runt och punktklippa mattan då :D
 
Lämna in på reparation och anmäl skadan till ditt försäkringsbolag som ersätter dig. Självrisken brukar vara 1500:-.
 
  • Gilla
MarcusGus
  • Laddar…
fredri_k
Jo har som tur är allrisk lösegendom på villaförsäkringen med 1500:- självrisk :)
 
Risk finns dock att försäkringbolaget tycker att du väntat onödigt länge på att anmäla skadan, därav har följdskador uppstått.
Kan vara värt att tänka till när skadan egentligen uppstod.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.