Köpte en sån här snöslunga 1899783794.jpg

I höstas för 200kr så var ju inga pengar, har en liten gård och tänkte den borde ju funka :)

Nu till min fråga, den startar och så men jag tycker det låter som att maskinen går på tomgång? Är det meningen att motorn ska varva upp när man drar i "handtaget" som startar matarskruven?

Den kastar ju snö men den snurrar ju så sakta så händer ju inte mycket om vi säger så :)

Den varvar inte upp något iaf..

Tacksam för svar :)
 
Dom går ju på samma varv hela tiden, borde vara betydligt högre än "tomgång". När man drar i handtaget spänns en rem som går mellan matarskruven och motorn. Matarskruven ska snurra rätt fort för att kunna kasta iväg snön. Kanske remmen är gammal och slapp eller ev. kanske något fel på motorn.
 
Någon form av gas/chokereglage borde det ju finnas eller?

På min lilla honda 1-stegare är det ju ett kombinerat gas/chokereglage som man drar mot chokeläget vid kallstart och sedan för över mot ''körläget'' och då varvar den upp. Sedan reglerar ju varvtalsregulatorn varvtalet beroende på belastning av maskinen.

Lite fler närbilder skulle underlätta, provade att söka på google men där hittade jag inget på din maskin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.