Rev bort gammal parkett i vardagsrummet som ligger på betongplatta. Under är det avjämnat med torkad sand men mest i mitten på plattan samt några mindre hål.

Har tyvärr varit och rört runt i sanden och nu känns det kört att få det helt avjämnat igen. Försökte med 2m vattenpass men blir inge bra att dra av med. Hållt på 3h men för gäves. Ska lägga nytt 14mm parkett

Några tips? Ska jag skotta ihop alla sand och börja om från början men med en längre bräda att dra av med?
 
Oisolerat golv halvt täckt med skumisolering och en vattenpass längst fram i bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation av golvvärme med värmefördelningsplåtar och en vattenpass på betonggolv under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ett tomt rum med golvet halvt täckt av avjämningsmassa under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gillar du inte sanden så kan du ju alltid flytspackla hela golvet.
 
Hatar sanden, det värsta jag provat på
 
Kanske skulle prova en längre raka att dra av med. Vad ska jag använda?
 
Köp en rätskiva från byggnasaren dom är 4a meter och springer lös på några hundringar.

Sen är det bara att dra av sanden
 
  • Gilla
Perham
  • Laddar…
L Lutte skrev:
Köp en rätskiva från byggnasaren dom är 4a meter och springer lös på några hundringar.

Sen är det bara att dra av sanden
Jag har suttit med en 2 m och det blir jättesvårt då den inte räcker över på bredden. Då måste jag tillbaka och dra i redan avjämnat vilket gör att man går i sanden man precis dragit av. Höll på hela kvällen men fick ge upp efter att ha dragit av typ 50ggr minst
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.