Har en mQuvee 50D vinkyl som har börjat göra ett konstigt ljud. Vinkylen är ett år gammal och vi har knappt märkt av den innan men sen ett par veckor tillbaka låter ganska högt ungefär en gång i timmen. Kylen är sval och verkar fungera. Jag hittade lite vatten längst ner och en av hyllorna var våt längst in.

Se och lyssna på bifogat videoklipp! Är det någon som har tips på vad det här kan bero på och hur man fixar det?
 
A
sanfran12345 sanfran12345 skrev:
Har en mQuvee 50D vinkyl som har börjat göra ett konstigt ljud. Vinkylen är ett år gammal och vi har knappt märkt av den innan men sen ett par veckor tillbaka låter ganska högt ungefär en gång i timmen. Kylen är sval och verkar fungera. Jag hittade lite vatten längst ner och en av hyllorna var våt längst in.

Se och lyssna på bifogat videoklipp! Är det någon som har tips på vad det här kan bero på och hur man fixar det?
även på högsta volym hör det ingenting mer än när du slår i dörren
 
electroluxaren skrev:
även på högsta volym hör det ingenting mer än när du slår i dörren
Vad konstigt, funkar för mig. Testar att ladda upp igen i det här svaret.
 
A
sanfran12345 sanfran12345 skrev:
Vad konstigt, funkar för mig. Testar att ladda upp igen i det här svaret.
Kan ju vara en helkass kompressor eller att någon av fläktarna håller på att ge upp kanske grejjer ivägen
 
sanfran12345 sanfran12345 skrev:
Har en mQuvee 50D vinkyl som har börjat göra ett konstigt ljud. Vinkylen är ett år gammal och vi har knappt märkt av den innan men sen ett par veckor tillbaka låter ganska högt ungefär en gång i timmen. Kylen är sval och verkar fungera. Jag hittade lite vatten längst ner och en av hyllorna var våt längst in.

Se och lyssna på bifogat videoklipp! Är det någon som har tips på vad det här kan bero på och hur man fixar det?
Hej !
Vi har exakt likadan kyl med samma ljudproblem ...
Hittade ni nån lösning på problemet ?
M
 
M Micha2 skrev:
Hej !
Vi har exakt likadan kyl med samma ljudproblem ...
Hittade ni nån lösning på problemet ?
M
Hej! Felanmälan dit jag köpte den och de bad mig stänga av kylen i 24 timmar vilket funkade. Jag tog också bort en av hyllorna och möblerade om lite så oklart om det var det eller den tillfälliga avstängningen som hjälpte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.