Hej! När vi köpte hus fick vi ta över ett stort antal maskiner och verktyg som jag inte riktigt vet vad det är eller hur man använder dem :) hjälp mig gärna identifiera verktygen/maskinerna på bilderna! :) den andra är ju någon form av såg, men vad heter sågen och i vilka situationer använder man den? De två sista är borrar, men är det slagborrar båda två? Den första har jag svårt att förstå vad det är haha.
 
  • En grön bänkslipmaskin med två sliphjul, placerad på en hylla i garage eller verkstad. Maskinen har ett klistermärke med numret "860".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektrisk cirkelsåg med rund klinga placerad på ett golv, ihoptrasslad sladd och tillbehör i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En person håller en grön Hitachi DH24VB borrmaskin med ett svart handtag och sladd, i en verkstad med diverse verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verktyg i en kartong på ett golv, ser ut som någon form av borrmaskin; den är grön och svart med en sladd och ett handtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
aliceandrews aliceandrews skrev:
Hej! När vi köpte hus fick vi ta över ett stort antal maskiner och verktyg som jag inte riktigt vet vad det är eller hur man använder dem :) hjälp mig gärna identifiera verktygen/maskinerna på bilderna! :) den andra är ju någon form av såg, men vad heter sågen och i vilka situationer använder man den? De två sista är borrar, men är det slagborrar båda två? Den första har jag svårt att förstå vad det är haha.
1. Bänkslipmaskin.
2. Cirkelsåg.
3. Slagborrmaskin.
4. Bilningshammare?
 
Ha ha, jag tror jag har precis den där bänkslipmaskinen själv som jag ärvt av min morbror. Funkar jättebra. Det enda minuset är att jag gärna haft en bandslip på ena sidan istället för slipstenar. Har tyvärr inte hittat någon lös bandslip som man kan montera.
Ps grattis till säkert fortfarande bra maskiner!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.