L
Har ett uterum som stod färdigt för två år sedan. Har dock som alla andra en list kvar att sätta upp.

Jag vet inte hur jag skall lösa detta på bästa sätt. Har en fundering på dundermycket silicon.

Kom gärna med förslag på lösning


Vitlaserat uterumstak med omonterad list längs en avrundad kant ovanför fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dundermycket silikon låter ju skitfult. Nån kvartsstav eller hålkärlslist blir ju bra.
 
  • Gilla
ninhuo och 1 till
  • Laddar…
L
Stefan N skrev:
Dundermycket silikon låter ju skitfult. Nån kvartsstav eller hålkärlslist blir ju bra.
Jag har en sådan list färdigsågad. Blir dock väldigt svårt på mitten där väggen smalnar av. Över delen är ca 7 cm överhäng.
 
Svårt problem mht dels brädan högst upp dels till att "trekantens" panel kragar ut i sin övre del. Pröva med en vanlig planhyvlad list, typ 21x37 mm som inte blir så utmanande.
 
Du tar naturligtvis samma panel som du använt på väggen. Klyver bort noten och spar fjädern. Spikad på väggen blir den likt en skugglist, men utan den lökiga profilen.
 
  • Gilla
Tombrittberg
  • Laddar…

Bästa svaret

E
Smyglist kanske kan vara ett alternativ? 8x15 eller 8x21? Ganska smäcker på plats.
 
L
epw skrev:
Smyglist kanske kan vara ett alternativ? 8x15 eller 8x21? Ganska smäcker på plats.
Funderar på en list enligt detta. Tror du det blir bäst att sätta den i talet eller på väggen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.