Hej jag har ett stort problem som jag löst tillfälligt med att sticka ner en frottéhandduk mellan springan vid kyl/frys och diskbänken problemet är att det skvätter alltid lite vatten där eftersom diskhon är precis brevid glipan vilket såklart inte alls är bra då det kan rinna ner vatten där och ja då blir det ju en vattenskada. - Nu till frågan hur täpper jag till springan smidigast och på bästa sätt? Finns det lister att köpa ? Silikon (Men då fastnar ju kylen och frysen). Se foton.

IMG_9097.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_9098.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_9100.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_9102.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_9103.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_9104.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_9106.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Övrigt: Har dragit ut kylen/frysen lite och såg att själva trät i köksskåpet blivit lite murket i toppen närmast springan. Ska jag sandpappra bort det murkna och måla lite när jag täpper till springan ovanför?


Mvh
Mike
 
Om du har lite utrymme vid andra sidan kylen så kan du köpa en täckskiva från Ikea och ha mot diskhon. Då kan du täta med silicon, de är ca 15mm täckskivorna. Blir en snygg inramning av kyl då med!
 
  • Gilla
Mikeyland
  • Laddar…
Fredrik.engdahl skrev:
Jag hade nog använt mig av en badkarslist. Typ som den här [länk]
Tackar ska kika på den! Då kan jag ha en längs med kylen och en även i hörnet va? Längs med kylen och kaklet?

/M
 
Ögonfröjd skrev:
Om du har lite utrymme vid andra sidan kylen så kan du köpa en täckskiva från Ikea och ha mot diskhon. Då kan du täta med silicon, de är ca 15mm täckskivorna. Blir en snygg inramning av kyl då med!
Kan du förklara lite mer hur man installerar det ? Menar du att man köper en täckskiva och installerar den i själva diskon och sedan drar silikon mot den sidan och bara kylen emot täckskivan? (Eller ska man lägga silikon emot kylen även med täckskivan?
 
Om du har överskåp över kylen fäster du täckskivan i den och tar sen silicon mot diskhon. Har du inget överskåp så försök fästa den i taket och glöm inte att fästa den nertill för stabiliteten också i båda fallen.
 
  • Gilla
Mikeyland
  • Laddar…
Ögonfröjd skrev:
Om du har överskåp över kylen fäster du täckskivan i den och tar sen silicon mot diskhon. Har du inget överskåp så försök fästa den i taket och glöm inte att fästa den nertill för stabiliteten också i båda fallen.
Vad tror du om denna en väggplatta som man kan stätta fast och sedan dra silicon runt? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60206263/ eller är ditt förslag bättre tror du med en vit täcksida? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50310397/
 
Kanske kan funka men hur fäster du den i kylen? Sen ser det kanske knepigt ut med bara den om du inte fortsätter hela vägen med den. Tror den utgår snart så köp snart om du ska ha den. Snyggast och "proffsigast" blir med täckskivan. Förbättra vit 240*62 kommer se ut som bilden här under. Kylen blir inbyggd!

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade tagit silikon.

Sen när jag ska göra rent bakom kylen... vilket här hemma inte är ofta, skära bort med ett rakblad.
Dra ut göra rent.
Dit med ny sträng.
 
Jag drog ut kylen nyss ska visa hur det ser ut mer får ni er en uppfattning. Köpte även en väggplatta men ska man fästa den får man ju köra typ PL2000 eller vad det där superlimmet heter och limma fast den på överskåpskanten och sedan i diskbänken en halv cm och sedan dra silicon i kanten och nederkant.

- Det är svårt att flytta kylskåpet mer åt vänster eftersom överskåpen vid kylskåpet då kommer att sitta i mitten av kylskåpet ser inte så bra ut. Glipan mellan diskho och kylen är ju inte mer än några militmeter upp till en cm drygt.

Såhär ser det iallafall ut när jag dragit ut kylskåpet.
IMG_9522.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_9523.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_9525.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_9526.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_9527.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_9528.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.