Hejsan!
Har fått till mig från kommunen att min port till garaget måste uppnå EI30.
Sökt en massa själv men hittar inte alls mycket information om detta, vilket jag kan tycka är underligt.
Kollat även med andra som nyligen byggt garage antingen nära huset eller ihop med huset, de har alla en ”vanlig” port och kommunen har aldrig nämnt något för dem om det.

Har själv inte lyckats hitta en enda port som har klassningen EI30. Det känns som en sjukt stort bekymmer och tänker att det borde således vara ett vanligt problem då det finns en del folk som bygger/byggt garage 1-7 meter ifrån sitt hus.
Men trotts detta oerhört lite information och inte en enda port försäljare som ens nämner EI30 eller liknande. (Bortsätt ifrån 2 försäljare av industriportar som jag hittade)

Har någon tips på en garageport som har EI30? Någon som kan ge lite klarhet? Min garageport kommer placeras 3,8 meter från husfasaden!

Tack i förhand!
 
R
Vad har du för port?
Jag hade ställt frågan till tillverkaren av porten..
 
R Rejäl skrev:
Vad har du för port?
Jag hade ställt frågan till tillverkaren av porten..
Har i just nu inte köpt någon port utan ska köpa en till vecka 37 när garaget ska byggas!
Skrivit några Mail till några försäljare även XLbygg och de hade ingen aning… därav känns allt så konstigt.
Nästan som problemet aldrig uppstått tidigare för någon 😂

Mvh Falk
 
R
Isak Falk Isak Falk skrev:
Har i just nu inte köpt någon port utan ska köpa en till vecka 37 när garaget ska byggas!
Skrivit några Mail till några försäljare även XLbygg och de hade ingen aning… därav känns allt så konstigt.
Nästan som problemet aldrig uppstått tidigare för någon 😂

Mvh Falk
Det är bättre du ställer frågan till tillverkaren av porten direkt tex. Crawford eller liknande..
 
R Rejäl skrev:
Det är bättre du ställer frågan till tillverkaren av porten direkt tex. Crawford
Jajemen, det har jag gjort! Inget svar ifrån de jag skrivit och frågat. Skulle behöva beställa porten nu i början på vecka så den hinner komma, därav lite stressad och tänkte kolla om någon visste någon port eller stött på samma problem och löste på något magiskt vis😁👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.