Hej!
Har funderingar på att istället för spalje vid vår halltrappa göra en halvvägg. Men vet inte om det är möjligt då vi har klinkers med värmeslingor under. Vi kommer då att behöva bygga upp väggen ovanpå klinkern ca 10 cm in. Måste man isåfall avlägsna klinkern o värmeslingorna dvs ta upp allt eller finns det något som man kan ha emellan som skyddar dvs inte ta bort något alls?

Hoppas någon förstår vad jag menar och kan ge ett (snabbt) svar! Annars har nog min sambo snart målat spaljen istället... och det vill inte jag;)

Tack på förhand! Och en fortsatt trevlig helg.
Hälsningar Ajnor
 
Jag skulle prova med att limma dit den regel som skall ligga an mot golvet med PL 400 och sedan bygga upp halvväggen frå den.
 
Det är nog bara att bygga Du kommer inte att påverka klinker lr golvvärme med en liten halvvägg om det var vad Du undrade?
Hur ser det ut runt spaljén idag? kan Du fästa din halvvägg i en vägg också? Vi har liknande planer vid vår trapp men jag avslutar i så fall vår halvvägg med en stolpe från golv till tak där trappen börjar och fäster andra änden i väggen. Jag får känslan av att det blir för ostabilt just där man tar i halvväggen på väg ner för trappen annars.
Med en sån konstruktion räknar jag med att räcker med dubbelhäftande tejp under.
 
Hej!
Det låter som vi har liknande tankar beträffande hur man kan fästa halvväggen. Vi har en stolpe från golv till tak i ena änden och en vägg i den andra. Tack för svaren!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.