Hej!

1. Det sitter ett element i köket där vi skulle vilja ha skåp. Vad göra? Kan man sätta skåp framför?

2. Kan man flytta på diskbänken lite (max halvmeter) eller måste man ha vattnet på exakt samma ställe för att slippa dra om vvs?

3.En annan fråga är om man måste ha spisen rakt under det rör som kommer från fläktens inblås? Vi skulle vilja flytta spisen lite men då hamnar den inte rakt under där spisfläkten sitter idag. I skåpet ovanför fläkten sitter ett rör som dock inte är så långt. Kan man skarva? Hur gör man?

Tacksam för svar.

//Tussen
 
På fråga 2 kan jag säga att vi flyttade vår diskbänk en liten bit och rörmokaren fick så klart dra om rören lite (vilket man kanske kan göra själv också om man vet något om rör) - men vi pratar inte några stora arbeten. Rören var en halvmeter för korta och fick förlängas med en halvmeter - så kan man väl enkelt förklara det. Att det blir en böj på dem gör inte något.
 
Tack AstaS!

Jag har räknat lite nu och tror vi måste flytta diskhon cirka 20-30 cm och samma sak med spisen, jämfört med idag.

Ingen som vet detta med elementet?

//Tussen
 
Man kan sätta skåp framför en radiator. Men...

Man får sämre värme från den självklart och sen behövs en luftspalt.
Behöver göra hål i ev bänkskiva för att få cirkulation på luften, något som inte iaf jag gillar med grejor som letar sig ner där bakom o.s.v
Det finns ett bra sätt att ersätta radiatorn i köket men kostar självklart en del.

Kickspace
 
Du kan ersätta radiatorn med en fläktkonvektor som monteras i spark sockeln.
 
Tack för era svar!
Mattias, vad betyder det du skriver? Du pratar med en bygganalfabet....? :)

//Tussen
 
Det Matthias skriver om är det samma som Cheever länkar till, alltså Kickspace. Läs den länken så förstår du nog.
 
Tack så mycket! :)
Jag såg inte att det var en länk med!

//Tussen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.