Vi skall ha dubbelhandfat i badrummet, men jag vet inte hur man ska få det snyggt och undrar om det är någon som har några tips.

Lösningen med en bänkskiva och två handfat som står "ovanpå" är snyggt, men jag har fått för mig att det är lite opraktiskt så jag letar efter något där handfaten antingen är nedsänkta i skivan alt. att det finns två snygga handfat som går i varandra eller något sånt.

Jag gillar inte när det är ett skåp som antingen är rundat efter handfatet eller skåpet är fyrkantigt, men att handfatets rundning sticker ut, utan jag vill ha ett fyrkanigt skåp ifall det skall vara skåp under.

Funderar lite om man kan bygga något själv av två snygga handfat, men vet inte hur man får det bra.

Ifall man skulle välja att ha två handfat stående brevid varandra utan någon bänk mellan, tror ni det skulle se ut som ett badhus då eller blir det ok?

Som sagt, nån som kan ge mig lite idéer?
 
Vi körde på Svedbergs Indigo 120 Virvel, blev fruktansvärt snyggt !!
 
M@ZE skrev:
Vi körde på Svedbergs Indigo 120 Virvel, blev fruktansvärt snyggt !!

Mmmm...kan bara hålla med - jag vill ha denna med men mitt badrum är för litet....nästa gång kanske :D
 
Dansani heter våra som vi får med vårt Trivselhus. Jättesnygga och går att ha kant i kant, eller med skåp emellan.
 
Vi körde två Ifö kvadrat bredvid varandra. Skitsnyggt. Har några över som du kan få köpa billigt. ;)

mvh
David
 
TACK för alla tips! Jag skall kolla upp länkarna mera, men jag misstänker att det är lite för dyrt för oss.

David: har du någon bild på hur er lösning blev? Jag är egentligen inte så förtjust i badrumsmöbler utan vill hellre ha enkla handfat, men är rädd för att det ser konstigt ut så jag är jättenyfiken på hur det blev.
 
Suck. Till sist så bestämde vi oss för två vanliga handfat (Gustavsberg Arctic) brevid varandra. De hade så på utställningen i Gustavsberg och jag tyckte det var jättesnyggt. Sen idag så inser vi att vi bara har ett avlopp ner i golvet.

När plattan gjöts var vi så inne på att om man har dubbelhandfat så har man ett skåp så vi tänkte inte ens på att man kunde ha ett behov av två avlopp.

Så är det någon som har något tips om hur vi kan lösa det? Vi funderar nu på om man kan kakla upp en liten "hylla" från golvet där man döljer sin T-korsning ner i avloppet, men det kanske ser helsjukt ut och den bästa lösningen kanske är att sätta in ett dubbelhandfat med skåp i alla fall.

Som sagt, idéer mottages tacksamt!
 
Hej,
Vi skall sätta två st "Sanity", 720 bredd, från Vedum.
Det blir nog kanon, hoppas vi. Vi fäller in alla avlopp och rör i väggen för att få det renare och snyggare.

Mvh
 
F
Stoffe_byggare skrev:
Hej,
Vi skall sätta två st "Sanity", 720 bredd, från Vedum.
Det blir nog kanon, hoppas vi. Vi fäller in alla avlopp och rör i väggen för att få det renare och snyggare.

Mvh
Hej!

Gammal tråd iofs men ändå. Ska ni montera dessa på en bänkskiva eller bultar ni dom direkt i väggen? Har också fastnat för just Sanityserien.

mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.