Hej alla!

Jag och min sambo har flyttat in i ett hus sedan några månader tillbaka och försöker med stapplande steg renovera det vi klarar av att göra då vi båda har tummen mitt i handen och inte har någon erfarenhet av hus :)

Vi hade velat lägga något nytt golv i vad som är halva vårt garage och de förra ägarna satt upp en vägg in till själva garaget. Det är betong på golvet nu och vi har inte riktigt bestämt oss vad vi vill ha för golv där. Måtten på rummet är ca 3.8m x 3.8m.
Det får gärna vara lite billigare eftersom vi inte är där ute så ofta utan det är mest som ett förråd eller genomgångsrum ut till uterummet.
Det enda kravet vi egentligen har är att min sambo vill kunna hänga upp tvätt på tvättlinor i rummet så att det kan droppa ner vatten på golvet utan att det förstörs i det långa loppet. I övrigt så är vi egentligen öppna för det mesta.

Vi har funderat dels på stora trall-fyrkanter men de kändes dels inte så roliga att se på och dels så blir det mycket håligheter mellan alla trallen och det blir nog svårt att passa till dom ute i kanterna. Och så har vi funderat på att bara lägga "vanliga" träplankor men ingen aning hur svårt det kan vara?
Annars så är det om det finns något mer "riktigt" golv att lägga in men då blir det väl dyrare plus att det kanske inte klarar av vatten så bra?

Det är även lite nivåskillnad (ca 10-12cm) mellan själva golvet och upp till trösklar så hade varit bra om man kunnat lägga något under och komma upp i samma nivå även i rummet om det skulle påverka valet av golvmaterial.
Bifogar två bilder på det hela, förhoppningsvis ser man något!

Tack på förhand för all hjälp!
 
  • DSCF1084.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCF1085.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det löser inte höjdproblemet, men det finns kanonbra golvfärg till betonggolv. Det blir "avtorkningsbart" och jättefint, och det är enkelt att måla. Dock, en hake kan vara att ert nuvarande golv flagar, det ser ut så på bilderna... Om så är fallet måste allt löst bort först.
Om detta känns som ett allternativ råder jag er att köpa kvalitétsfärg, det lönar sig i längden!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.