Hej!
Jag är i jättebehov av hjälp från folk som har ett hum om byggbranschen!
Vi är spekulanter på ett hus som behöver ganska mycket renovering och vi har inte ett hum om prisläget för detta. Så jag skulle vara otroligt tacksam för svar.
Jag räknar upp det som skulle behövas:

1. Nytt kök (skåp, vitvaror...rubbet)

2. Helt ny tvättstuga (Ska avgränsa ett rum för tvättstuga.)

3.Övervåning+ badrum (50+10 kvm. Avloppsrör uppdraget. Ej vatten eller el. Oisolerat. Ska avgränsa så att det blir 2 rum)

4.Renovering av liten toalett

5. Renovering av kakelugn

6. Tapeter och golv i alla rum 75 kvm

//Rebecka
 
Kök kan kosta allt från 100kkr till 300kkr beroende på vad du väljer.

Tvättstuga behöver inte bli riktigt lika dyrt. 40-50kkr får man rätt mycket för.

Övervåningen kan kosta 75-100kkr plus 75-100kkr för badrummet.

Liten toalett kostar 20-25kkr

Renovering av kakelugn har jag ingen susning om.

Tapeter och golv (plus kanske lite målning av tak och lister) brukar jag schablona till 1000kr/m2. Lägg till mer om det skall vara särdeles dyra tapeter eller dyrt golv.

Summa summarum så får du nog räkna med drygt en halv miljon för relativt enkel standard, men nyrenoverat, upp till närmare en mijon för att få en högre standard.

Kan du göra en del själv så sjunker kostnaderna radikalt, för just arbete är en mycket dyr faktor.
 
Tack så mycket för svaret!

Nu har vi lite att gå efter!

//Rebecka
 
Låter ungefär som mitt eget nu färdigställda projekt

Köpte ett 205 kvm ruckel original från 1965 och har bytt ut allt som går och lite till. Har enbart hållt oss till högkvalitéts produkter och kända tillverkare och kanske till och med varit lite slösaktiga. Från ruckel till ganska trevligt boende tog vi oss på lite drygt 500 tkr i renoveringskostnader.

Ta en titt här om du vill
http://web.telia.com/~u90904062/
 
Beckis skrev:
5. Renovering av kakelugn
Beror ju på hur illa ställt det är med ugnen. Att plocka ned den och sätta upp den på nytt kostar ca 30'-50'. Om kakelugnen inte använts på länge är det snarare regel än undantag att pipan i skorstenen måste åtgärdas också. Glidgjutning kostar ungefär 1500kr/meter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.