Kapten_zanden
Nu håller vi på att renovera badrummet och i eftermiddag kommer min plattsättare för att måla upp tätskiktet!
Problemet är att den gamla toa-belysningen är kvar och brytaren sitter där vi ska ha vår steamer. = ZON1
Men elektrikern som var här och kopplade allt (har åkt på semester nu) kunde inte hitta kopplingsdosan till lampan o brytaren. Han tror att någon har byggt in den under årens lopp...

min fråga:

Vågar man ta kablarna och isolera dem med el-tape. För att sedan låta dem sitta kvar i väggen och i taket? (bygga in med gips och kakel) Eller är det för riskabelt?

Jag har en "el-letare" köpt på jula för 49kr, men den ger utslag åt allt möjligt så det känns inte säkert att leta upp kopplingsdosan med den...

Funderade också på att ta bort proppen och koppla nytt till det andra som låg på samma propp, men det visade sig vara hela vardagsrummet, så det blir ett stort jobb i så fall...
 
Det låter som en dum ide att bygga in det. Fortsätt leta efter dosan eller fimpa det som kommer från säkringen och dra nytt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.